Chiang Mai

17 december 2014 - Bangkok, Thailand

Na mijn laatste reisverslag vanuit Sukothai ben ik verder gereisd naar Chiang Mai. Ik heb om half 8 sochtends de bus genomen en ben om ca 13.00 in Chiang Mai aangekomen. Helaas was mijn welkom hier een stuk minder leuk als in Bangkok. Na een discussie met een de chaffeur van ''The Red Car'' (grote tuctuc's, taxi) en een stuk wandelen naar het hostel waar Esther op mij zou wachten kwam ik erachter dat mijn telefoon weg was, gestolen of verloren ik weet het niet. Gelukkig niet het ergste wat me kon overkomen maar toch.. Inmiddels en nieuwe telefoon gekocht met thaise simkaart.(+66875433400) Het kan zijn dat ik om deze reden wattsapp berichten etc. niet ontvangen en beantwoordt heb. Ik was blij dat ik niet alleen was die dag en de komende dag zal ik ook verder reizen met Esther. Onze eerste dag in Chiang mai hebben we een Guesthouse gezocht en savonds met Sara (from Germany) en twee belgen wie ik al in Sukothai had ontmoet naar de Night Bazar geweest. De dag erna hebben we een scooter gehuurd en zijn door de bergen naar een grote tempel genaamd Doi Suthep gereden. Onderweg hebben we een aantal watervallen bezocht.. de natuur hier is zo mooi, zo indrukwekkend ik zou er uren kunnen lopen en genieten van al het moois om me heen. Savonds zijn we naar de Sunday Market geweest een markt waarvoor zelfs straten worden afgezet. Zoveel mensen dat je er amper kon lopen maar een super gezellige sfeer, overal muziek, eten echt je kunt er alles kopen. We hebben er heerlijke Sushi gegeten en de dag afgesloten met een biertje in het Guesthouse. We hadden onze rust nodig want de tweede volgende dagen zijn we naar de olifanten geweest. Dit waren de twee indrukwekkendste en leukste dagen van mijn reis tot nu toe. Nadat we zijn opgehaald bij ons Guesthouse hebben we bananen gekocht voor de olifanten. In het kamp hebben we de olifanten bananen gevoerd en uitleg gekregen les gekregen in olifanten taal. Chong Chung (naar beneden buigen, zodat je op de olifant kan klimmen) Hoei Hoei (lopen) How How (stoppen). We hebben rondgereden op de olifanten en met ze gewassen in het water. Super leuk hoe de olifanten water spuiten en neerploffen in de rivier. Esther en ik waren de enige die een overnachting geboekt hadden en kregen een soort van vip behandeling:P we reden samen met een man(Soan) uit het olifanten kamp naar een rustig plekje langs de rivier. Hij heeft daar eten voor ons gekookt, we hebben rum cola gedronken en zelfgemaakt thaise wisky geproefd. Snachts sliepen we in een klein hutje super schattig. Helaas ontdekte ik voor we gingen slapen een grote dikke zwarte spin in de prullenbak in de badkamer (even getwijfeld of die wel echt was,:P). whaaa even in shok, maar gelukkig heeft Soan de spin voor ons weggehaald. Uiteindelijk toch heerlijk geslapen. De dag erna zijn we sochtends weer naar het olifanten kamp gegaan en hebben we de olifanten gevoerd en op 1 olifant gereden door de bushbush hij was jong en daardoor erg beweeglijk. In de middag reden we op een oudere olifant en hebben we een wandeling door de rivier gemaakt. Echt een geweldige ervaring!! Vandaag hadden we een ook leuke dag gepland, we hebben een thaise kookcursus gehad. We werden sochtends opgehaald en zijn eerst naar een markt geweest waar we uitleg kregen over verschillende soorten rijst en kokosmelk. Daarna zijn we naar Sammy's organic farm gereden. Zo ontzettend mooi, prachtige natuur en heerlijk eten. We hebben vandaag 5 gerechten gekookt. En elke gang was er keus uit 3 gerechten waarvan we ook een kookboek hebben meegekregen. Ik heb Green Curry, Coconut soup, Pat Thai, Spring rolls en Sticky Rice with Mango gemaakt. Na het koken van de eerste drie gerechten hebben we gegeten (heel veel) en daarna een uurte gerelaxed in de hangmat, daarna hebben we de twee laatste gerechten gemaakt. Alles was zoo lekker en het was super interresant om te de ingredienten te leren kennen. Ik ga nu weer foto's toevoegen zodat jullie kunnen meegenieten! Enjoy XOXO

1. Anneke van Loon:
    17 december 2014
    Geweldig Marith! wat een interessant reisverslag! Wat beleef jij leuke dingen! Ga zo door!
  2. Corrina Heek:
    17 december 2014
    Nou ik kan niet wachten tot je thuis weer gaat koken voor ons.... dat wordt vast heel bijzonder en lekker! Xxx mama
  3. Mirjam:
    Super gaaf! Haha die olifantentaal.. geniaal. Enjoyy liefs
  4. Corrina Heek:
    17 december 2014
    Ja ja moet wel tegen spinnen kunnen als je gaat backpacken!
  5. Corrina Heek:
    17 december 2014
    Hoi Marith, leuk om weer te lezen. Je vermaakt je wel zo te zien, mooie reis verder. liefs Pa.
  6. Minke:
    17 december 2014
    Je beleefd interressante dingen zeg. Als je terug bent mag ik dan eens komen eten?
  7. Peter:
    17 december 2014
    nou marith, dat wordt wat als je weer in nederland terug bent en een olifant tegenkomt....
  8. Ans de Graaf:
    17 december 2014
    het ziet er lekker uit je hebt een leuk verslag van je reis en leuke foto,s geniet maar fijn.
  9. Corrina Heek:
    21 december 2014
    Even iets van Ma!
  10. Henk:
    21 december 2014
    Even iets van Pa! (we gebruikte samen hetzelfde emailadres dus onze naam wisselde steeds)