Australiaaa, Melbourne THERE I AM:)

6 april 2015 - Adelaide, Australië

De eerste rechtstreekse vlucht van airasia naar melboure.. pff horrible.. 6 uur lang zitten rillen van de kou, kreeg wel een kopje thee!:)  Aangekomen in melbourne  moesten fransisco (een jongen die ik in mijn hostel hd k ontmoet) en ik ongeveer een uur wachten.  Toen ik bij de douane kwam bleek ik bij de aanvraag van mijn visa de 0/nul in mijn paspoort te nummer te hebbn aangrzien voor een O waardoor deze niet herkend werd. Gelukkig had ik al een vermoedde en was t gauw opgelost! Afscheid genomen van fransisco en opzoek naar de bus. Mijn eerste schok: 18 dollar voor een buskaartje (20 minuten) naar t centrum.. brullen! Ik mis de goedkope tuctucs nu al! Daarna gaan lopen naar mijn hostel.. om er een halfuur latrr achter te komen dat ik naar de verkeerde locatie ben gelopen.. gelukkig konden ze mijn boeking wijzigen aaangezien ik geen zin had om nog een halfuur met me backpack te lopen. Smiddags in t hostel geschild en savonds met 3 meiden uit mijn dorm naar avondmarkt geweest vlak bij t hostel. Erg leuk.. maar zoo duur ahaha mijn portomonee is nog in azie denk ik:/ we hebben lekker poffertjes ff gegeten en op de terugweg boodschappen gedaan bij.. jawel.. ALDI:) en de volgende ochtend na 3.5 maand weer genoten van mijn havermout banaan papje:)) feeeels so good! Overdag ben ik de stad gaan verkennen en telefoonnr bankrekening etc aangevraagd.. hele goeie eerste indruk van melbourne! Mensen zijn heeel vriendelijk en behulpzaam, als ik op straat met mijn kaart liep werd er vaak gevraagd of ik hulp nodig had. De volgende dag heb ik met Maarten afgesproken. Hij komt ook uit Nederland en was op zoek naar iemand om samen richting Perth en eventueel Darwin te reizen. We hebben smiddags door de stad gelopen en een aantal Arts streets bekeken. Dat zijn straten waar het is toegestaan graffiti te spuiten heel mooi echt kunst. S'avonds in mijn hostel een pastatje gekookt en nog even gechilled. S'avonds in het hostel aan de praat geraakt met een aantal jongens uit Melbourne die daar een meisje opzochten. Gezellig zitten kletsen en afgesproken om zaterdagvond wat te gaan drinken. Om 8 uur had ik afgesproken met Daniel een man uit Melbourne die ik ook in het Hostel had leren kennen. Hij vroeg of ik gezellig wat wou drinken en hij kende de regio goed. Maarten ging even mee voor een biertje. Nadat Maarten weg was voelde ik met niet zo heel erg meer op gemak met meneer die toch iets te close werd (You have very beautiful eyes) Jakkes!. Haha ik was blij toen ik weer lekker in me bedje lag in het Hostel. Zaterdag overdag met Maarten door Melbourne gewandeld en een Museum bezocht. In het hostel samen met Theresa een meisje uit mijn kamer gezellig wijntjes zitten drinken en op Shady (uit Melbourne) en zijn vrienden gewacht. Gezellig in het hostel gezeten en daarna bij shady en zijn vrienden thuis gechilled. Zondag zijn Therasa en ik met de jongens naar een strand geweest vlak bij Melbourne en Savonds heb ik gekookt voor in totaal 9 man. Lekker pasta pesto gemaakt en als toetje DUTCH pancakes:) Gezellig weekendje Melbourne:) Maandag en dinsdag weer met Maarten op pad geweest een paar museums bezocht, botanische tuin, shopping malls etc. en vanaf woensdag gaat het kamperen en de roadtrip naar Adelaide  beginnen!

1. Henk:
    5 april 2015
    Australië is nu ook bereikt. Benieuwd wat je allemaal gaat beleven!
  2. Anneke van Loon:
    6 april 2015