x-mas @ luang prabang (laos)

24 december 2014 - Bangkok, Thailand

Daar ben ik weer .. op het moment van schrijven zit ik voor de tweede dag op de slowboat van thailand naar laos (luang prabang). Mijn laatste reisverslag heb ik geschreven vanuit chiang mai. Samen met esther ben ik met de bus van chiang mai naar pai gegaan. Pai is een dorp tussen de bergen met hele mooie natuur. Het is een klein plaatsje met heel veel backbackers. Veel backpackers blijven er langer dan gepland omdat het zo relaxt is. Bij aankomst hadden  geluk,, het hostel waar wij wouden overnachten was volgeboekt maar er kwam een bungalow vrij :) we hebben overnacht in de circusschool,,, dit is een guesthouse met bungalows, een zwembad, circus lessen, veel hippies, bbqs, feestjes, kampvuur. Heel gezellig en een mooie locatie met geweldig uitzicht vanuit het zwembad. Samen met een andere nederlander een duitser en engelse hebben we scooters gehuurd. De eerste dag zijn we langs een aantal watervallen gereden. s avonds hebben we op de markt gegeten en daarna drankjes gedaan in een leuke kroeg. Gezellig nog even bij het kampvuur gezeten.. De volgende dag werd ik vroeg wakker door de kou,, jaa t was echt zoo koud snachts. Ik ben in de hangmat gaan liggen wachten op de eerste zonnestralen en daarna lekker gezwommen! Smiddags met de scooter rondgereden een berg/klif beklommen en gezwommen in hotsprings(warmwaterbronnen) van 33-38 graden. s avonds weer genoten van streetfood op de markt, daarna tot in de late uurtjes rondgehangen in een regea bar/club waar ik veel mensen tegen kwam. 4 zuidafrikanen die ik in ayutthaya  ontmoet heb.. jongens uit ons guesthouse in chiangmai en een super grappige gast (canadees)uit de bus van chiang mai naar pai,, zo klein is dit wereldje dus.. de volgende dag ben ik met de bus terug gegaan naar chiang mai en vanuit daar met de bus naar chiang rai. In de bus naar chiang rai ontmoette ik een stel uit zwitserland. Samen hebben we een guesthouse gezocht ons laatste chang biertje gedronken en daan slapen. De volgende ochtend vroeg opgestaan en om 6,30 met de bus naar chang kong gegaan. Eerst door de paspoort controle heen daarna naar de douane,, formulieren invullen,.. 3 uur later vertrokken we eindelijk naar de slowboat, ik was niet lekker die dag en heb boven op een berg backpack een boek liggen lezen en muziek geluisterd. Met een geweldig uitzicht over de rivier en de bergen naar kithara geluisterd,, wuaaw:) gelukkig goed geslapen en nu weer top fit in de slowboat voor de komende 8 uur. Ik heb voor 3 dagen een hostel geboekt in luang prabang en daar kerst vieren! Ik wens iedereen een fijne kerst vanuit laos!

In luangg prabang aangekomen hebben we eerst een paar minuten gelopen omdat de tuctucs te duur waren en we weten dat je een straat verderop altijd een betere prijs krijgt. We betaalden 10000 KIP (1euro) per persoon en werden in het centrum afgezet. We zijn nu met een grote groep van de boott heel gezellig. Savonds hebben we heerlijk gegeten op de avond markt en gerelaxed in UTOPIA jaa dat is de naam van de place to be. Een bar met zitjes op de grond heel relaxt. We hebben een soort van lootjes getrokken en iedereen moet u klein kadotje kopen. (Secret Santa) morgen kerst bbq partyy. En zoals iedereen vertelde sloot utopia at 11:30 en zijn we met tuctucs naar de bowling baan gereden. Ahaha stel je voor drank en bowlen hahaha het was super grappig... nu aan mijn ontbiijt in onbijt in ons hostel.Merry Xmas <3

1. Margriet:
    Leuk! Jij ook hele fijne dagen daar! X
  2. Klaas Heek:
    24 december 2014
    Fijne Kerstdagen, Marith! Voor iedereen daar trouwens!
  3. Anneke van Loon:
    24 december 2014
    Hele fijne feestdagen gewenst! Zo te lezen geniet je enorm! Houden zo!
  4. Henk:
    24 december 2014
    Hoi Marith, Leuk verhaal weer lijkt mij helemaal top daar. Gezegende kerstdagen daar in Laos! XXX Pa.
  5. Rene:
    24 december 2014
    Hey marith fijne kerstdagen en nog veel plezier. Dat laatste zal wel lukken daar als ik het zo lees. Gr rene
  6. Corrina Heek:
    24 december 2014
    Hé deretje, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ook daar kun je genieten van de muziek van Kithara! Fijne kerstdagen in Laos!
  7. Willie:
    29 december 2014
    Hallo Marith,
    Ook ik geniet van je verhalen. Ik vind je nog steeds super stoer! Zo'n reis... Wij waren in winter Slagharen. Daar was het heel gezellig maar berekoud!
    Alvast de beste wensen voor 2015.
    Groetjes Willie
  8. Ria v d Kaden:
    3 januari 2015
    hallo Marith
    Vanuit Hoogland wens ik je een goed 2015 en een voorspoedige reis.