bye bye Bangkok,

12 december 2014 - Bangkok, Thailand

Na 5 super leuke en gezellige dagen in Bangkok ben ik verder gereist naar ayuthaya. Ayuthaya is een klein stadje met water eromheen daarom ook vaak eiland genoemd. Ik ben met de lokale trein vanaf bangkok naar ayuthaya gereisd. De locals in de zelfde trein waren echt super aardig. De mevrouw in het geel op de foto kwam naast mij zitten en heeft de hele reis gevraagd of ik eten wou of drinken. Een andere man moest bij het hetzelfde station als mij uitstappen en hij zij FOLLOW ME. dus dat is wat ik deed. Tot mijn verbazing liep hij met me mee naar de boot om naar het eiland te gaan en hij stond er zelfs op om mijn ticket voor de boot te betalen. Nadat we met de boot naar de overkant zijn gevaren bleef hij zeggen, follow me. Dus ik dacht achja waarom niet een vriendelijk oud thais mannetje van 65 moet ik wel kunnen handelen haha. Hij liet mij de locale markt zien en hield daarna een tuctuc aan die mij naar mijn hostel bracht. Bij mijn hostel aangekomen bleek het meer een soort hotel te zijn ik had een twee persoonskamer met badkamer heel relaxt. Het was wel even wennen om opeens op mezelf aan gewezen te zijn. Ik heb een fiets gehuurd en ben langs tempels en het water gefietst. Toen ik terug kwam bij het hostel ben ik met 4 zuid-africaanse en een spaanse backpacker naar de avond markt geweest. Ik had de hele dag niet gegeten en heb op deze markt heel veel sushi gegeten. Anders dan wij gewend zijn maar erg lekker! Gisteren ben ik samen met hen met de bus verder gereist naar een andere plaats. Sokothai, dat is waar ik nu nog steeds ben. De 4 zuid-africaanse hadden al een hostel geboekt, te ver uit het centrum en te duur voor mij.. ik heb een hostel opgezocht in de lonely planet en de vriendelijke tuctuc man heeft mij daarheen gebracht. Het is erg mooi hier. Nadat ik gisteren moe ben neergeploft in mijn bed ben ik lekker op het terras gaan zitten met een mango shake. genieten! op het terras ontmoeten ik een meisje/vrouw uit Duitsland; Sara. Zij vroeg of ik met haar wilde ''dineren'' op zijn thais. We hebben samen met twee belgen uit haar hostel bij een local thais tentje gegeten erg lekker. Vandaag ben ik vroeg op gestaan om samen met een chinese jongen die ik bij mijn guesthouse heb ontmoet naar de zonsopkomst te kijken vanaf een tempel/buddah op een berg. We hebben een fiets gehuurd en zijn om 6 uur vanochtend vertrokken. Het uitzicht en de zonsopkomst waren echt fantastisch! Een aantal locals die daar ook waren vroegen ons om mee te gaan naar de monniken ze kochten eten op de markt en gaven ons ook wat. We zijn op een brug gaan zitten en toen de monniken langs kwamen hebben we het eten gegeven. Echt super grappig om mee te maken. Hierna zijn we op de fiets door het historisch Sokothai gereden en hebben we veel tempels en ruinies bekeken. Morgenochtend vertrek ik met de bus naar Chiang Mai.

Sawadeee!

( het lukt mij nog steeds niet om foto's in mijn verslag te uploaden. Fotos staan dus in de map foto's )

1. Tineke:
    12 december 2014
    Wauw marit wat een belevenissen prachtig ben benieuwd naar de volgende gr tineke
  2. Esmee:
    Wat gaaf! Have fun! X
  3. Roel Kelder:
    Hoi Marit,

Gaaf om van je belevenissen te lezen! Ik hoop dat je het goed hebt. Geniet van alles. Mooi dat je zo Gods wereld kunt bekijken. hartelijke groet, Roel Kelder
  4. Corrina Heek:
    12 december 2014
    Wat een ervaringen weer! En wat zijn die mensen super aardig, zal een Nederlander niet gauw doen, je ticket betalen!
    Blijf verhalen schrijven en vooral ook genieten! xxx mama
  5. Annelies:
    12 december 2014
    Cool! Avonturier!! Geniet ervan:-).
  6. Alida:
    Wauw Marith,
    Leuk om zo met je mee te gaan op reis!
    Goede tijd toegewenst, maar dat lijkt je prima te lukken :)
  7. Corrina Heek:
    12 december 2014
    Leuk om te lezen wat je meemaakt. En bijzonder om even met een oud mannetje op te trekken omdat gewoon jullie wegen even kruisten. En ขอให้การเดินทางเป็นไปได้ด้วยดี (goede reis in tai)
  8. Anneke van Loon:
    12 december 2014
    Wat heb jij al een geweldige tijd! Leuk, dat we zo mogen meegenieten! Lekker blijven genieten hoor!
  9. Anja:
    14 december 2014
    Wat een leuke verhalen al! Veel plezier verder.