ROADTRIP Melbourne to Adelaide (GREAT OCEAN ROAD)

6 april 2015 - Adelaide, Australië

Woensdag ochtend heb ik de trein gepakt richting Frankston waar Maarten verbleef bij familie. Hij heeft me daar opgehaald met zijn auto en onze tocht kon beginnen! Eerst natuurlijk even boodschappen doen en vervolgens naar een camping gereden in de buurt van Philip Island waar we de dag erna naartoe woude gaan. We vonden een gratis overnachtingsplek en Maarten heeft mij laten zien hoe de rooftop tent, keukentje etc werkt. Lekker een currie gemaakt en genoten van het eerste dagje kamperen. De locatie was echt prachtig midden in de natuur heel rustgevend na een drukke stad als Melbourne. De volgende ochtend na t ontbijt alles weer in gepakt en op naar Philip Island. Op Philip Island hebben we een 3 park ticket gekocht voor een Farm, Koala reservation en de pinguinparade. Op de farm was een oude boederij, koeien paarden en Walibi's heel leuk! en veel mooie gekleurde volgens in de natuur. In het Koala park hebben we veel koalas en ook weer walibi's gezien. Superleuk! Koalas slapen helaas 80% van de tijd omdat ze alleen .. eten en daardoor geen andere voedingstoffen binnenkrijgen. Onderweg naar de pinguins begon het te regenen en besloten we dat het niet ging lukken om zelf te koken. We vonden een Fish and Chips tent via Maps en zijn daar lekker een lekkerbekkie en friet gaan eten! haha ook welleens lekker! Daarna op naar de Pinguins. In de kou een uur zitten wachten en ja hoor daar kwamen ze.. met de golven mee het water uit waggelen. Enig om te zien! Hellaas was het weer niet zo en moesten we door de stort buien heen terug naar de auto. We hebben die nacht op een truckstop overnacht omdat het al laat was en we geen andere plekken in de buurt konden vinden. Sochtends uitgeslapen en via Melbourne naar Geelong gereden waar de Oma van Maarten woont. Smiddags bij Oma op de koffie geweest en ons lekker door haar laten verwennen met koffie koekjes chips en chocolaatjes haha. Dat is wat oma's nou eenmaal graag doen en dat vinden wij helemaaaal niet erg! Vanaf Geelong naar de kust gereden en daar een mooi plekje gevonden om een nachtje te kamperen. Vlak bij de kust en tussen de andere backpackers. Gezellig! Weer currie met rijst gemaakt en daarna lekker een boekje gelezen tot we in slaap vielen. Volgende morgen rond 10 uur vertrokken voor de Great ocean road. Echt prachtig, uitzichten over de zee, echt geweldig.. Tegen het eind van de middag nog gestopt bij de 12 apostelen. Dit zijn grote rotsen in de zee waar er ooit 12 van waren, vandaar de naam 12 apostelen. Heel indrukwekkend. De natuur is zo immense groot, mooi, groen, blauw, prachtig gewoon geen woorden voor! S’avonds op een camping overnacht zodat we konden douche aangezien dat op de gratis plekken bijna nooit kan. Iedereen jaloers gemaakt door midden op de camping pannekoeken te gaan bakken! J De volgende dag verder gereden naar de Grampians een grote bergketen met watervallen, mooie uitzichten en veel prachtige natuur. We hebben onze tent opgezet in de middle of now where na een minuut of 10 door de bush te rijden. Toen ik een rondje ging lopen richting het meer dat vlakbij lag kwam ik in gesprek met twee vissers. Gepensioneerde Australiers die op hun oude dag samen een dagje ginge vissen. Ze waren heel aardig en gaven me een adres van een boerderij in de omgeving die misschien wel werk voor ons zou hebben.  Toen ik terug wou lopen via de bush naar onze tent was ik vergeten waar ik de bush uitgekomen was.. Shitt geen zin om te verdwalen in de middle of now where.. natuurlijk geen mobiel bij me! Dus besloten om terug te lopen naar de visser en te vragen of zij de weg wisten. Ze gaven me een biertje voor het wachten en boden me aan om het hun mee te rijden omdat ze toch langs de campingplek komen. Nadat ze de boot op de car hadden vastgebonden in de achterbak gesprongen en veilig bij de auto en Maarten afgezet. Maarten was al begonnen met koken en twee vissers gingen achter in hun auto ook wat vlees braden voor hun avond eten, aangezien ze daarna nog 1,5 uur naar hun huis moesten rijden. Ze hadden die dag verse langoustines gevangen en vroegen of wij ze wooden hebben. Ja hehe! Lekker langoustines gekookt als voorafje aan onze heerlijke pasta. De volgende ochtend wakker geworden van het geluid van zingende vogels.. heerlijk om zo wakker te worden toch!?. We zijn die dag naar Halls Gapp gereden een touristisch plaatsje waar veel campings etc zijn. Onderweg veel tussenstops gemaakt waardoor we laat in de middag pas bij het info centrum daar aankwamen. Ze adviseerde ons een leuke klim/wandeling die wij besloten te bewaren voor de volgende ochtend. Lekker een bak ijs gehaald en gechilled in een parkje in Halls Gap. Daarna opzoek naar een gratis campingplek en de hele avond gechilled bij ons kampvuur met twee andere nl’se meiden die naast ons stonden. Volgende ochtend moest ik eraan geloven een 2.1 km lange wandeling heen en 2.1 km terug. Dus kapot naar 2.1 km klimmen maar het uitzicht was het meeer dan waard! En daarna een stuk relaxter 2.1 km afdalen. Savonds weer naar een gratis campingplek gereden waar we savonds bij ons kampvuur aan de praat raakte met een dame uit Australia die al een aantal jaar in haar campervan leefde en reisde en een man die al een jaar of 8 rondreisde in zijn auto/camper door nieuw zeeland en australie. Erg interresante levensverhalen. Vanaf de Grampians zijn we richting Adelaide gereden waar we nog 1 nacht op een camping plek hebben gestaan in Meadow. Op het terrain waar wij stonden was sochtends een Easter markt waar we even overheen gelopen zijn. Daarna zijn we naar ons hostel in Port Adelaide gereden. Adelaide volgt nog!:)

Om jullie een indruk te geven probeer ik weer foto's te uploaden, wat helaas nog al lang duurt met het internet hier. Heb de foto’s nu 1 voor 1 verkleint en geupload, kwaliteit kan daardoor minder zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk:
    5 april 2015
    De tocht is begonnen leuk verslag en goeie reis!
  2. Minke:
    HA Marith,
    herkenbaar verhaal. Heb die tocht ook gemaakt in 1994. Ja prachtige natuur. Enne....bij ons was het ook slecht weer op Pinquin Island. Zeker de tijd van het jaar, ik was er ook in maart.
    Het ga je goed. Ga je ook naar Alice Springs....de moeite waard. Per train....
    Doeg,
    Minke
  3. Corrina Heek:
    5 april 2015
    Wat een mooie foto's weer. Schitterende natuur daar!
    Blijf genieten! Wat zal je hoofd vol zijn van alle indrukken!
    Xxx mama