Zon, Zee en Strand in Zuid-Thailand

27 februari 2015 - Yogyakarta, Indonesië

Een beetje laat, maar beter dan nooit. een verslag van mijn laaste weken in het Zuiden van Thailand. Vanuit Bangkok ben ik met de nachtbus naar het Eiland Koh Pangan gegaan. Op de boot hen ik een aantal mensen ontmoet die toevallig in het zelfde hostel geboekt hadden dus hebben we samen een Tuctuc genomen naar het hostel. Het eiland was erg druk ivm. de Fullmoon party. Elke maand wanneer het volle maan is, is er een groot feest op het strand, populair onder backpackers. Elke (uit duitsland) Chris (Londen) en de twee meiden uit Australia die ik in Koh Rong (Cambodia) had ontmoet zouden twee dagen later aankomen op het Eiland. Na aankomst ben ik met de groep waarmee ik naar het hostel ben gegaan wat gaan eten en savonds biertjes gedronken op het strand. De volgende dag hebben we scooters gehuurd en zijn we naar een waterval en afgelegen strandjes gereden, erg leuk!. De dag erna heb ik gerelaxed op het strand en savonds was de Fullmoonparty. Inmiddels herenigd met Chris en de meiden hebben we shirtjes gekocht voor het feest en bodypaint. We zijn naar het appartement van de australische meiden gegaan en hebben daar onszelf versierd met de verf en ''ingedronken'' voor de party. (foto's) Vervolgens de hele nacht gefeest op het strand, leuk om mee te maken maar het komt eigenlijk neer op op zon 20000 dronken mensen op het strand. De volgende dag uitgeslapen en de hele dag gechilled.. De volgende dag zijn we naar de Wipe-Out geweest zoals bekend van TV. Heel leuk maar moeilijker dan ik van te voren verwacht had! Samen met Elke en Chris ben ik de dag erna met de boot van Koh Pangan naar het eiland Koh Tao gegaan. De australische meiden waren al een nacht eerder gegaan en we zijn naar het zelfde hotel gegaan. Savonds lekker pizza gegeten en biertje gedronken op het strand waar een vuurshow werd gegeven. De volgende dag werd ik opgehaald om naar de duikschool te gaan voor een duikcursus. Helaas heb ik de cursus niet afgemaakt (niks voor mij zo lang onder water)  maar een leuke tijd gehad! Na twee dagen weer terug gegaan naar de andere kant van het eiland waar Elke nog was en samen naar het hetzelfde hostel gegaan. Daar leuke mensen ontmoet en met een taxiboot naar een mooi strand en eiland gegaan. Prachtig uitzicht vanaf een berg en heerlijk gerelaxed op het strand. Elke vertrok savonds en ik ben nog 1 nachtje gebleven. Nog een dagje op het strand gelegen en toen ben ik ook met de nachtferry naar het eiland Koh Lanta gegaan. (Koh betekend eiland). De nachtboot was eigenlijk 1 grote slaapzaal met stapelbedden. Ik lag in een slaapzaal beneden met nog 6 anderen. Op de boot kwam ik bekenden tegen van de duikschool en uit mijn hostel dat was erg gezellig. Toen we aankwamen in Surat Thani waar we verder gingen met de bus waren mijn kamergenoten zo vriendelijk om mij niet wakker te maken:( Toen een local de slaapzaal in kwam rennen.. wake up wake up schrok ik me dood als een gek met me backpack de boot afgerend. Gelukkig ze waren nog niet vertrokken! Het was een lange rit maar uiteindelijk aangekomen in Koh Lanta in een leuk hippieachtig boomhut hostel. Alles van bamboe en hout en dicht bij het strand. Smiddags ben ik even naar het strand gegaan en savonds met wat mensen uit hostel gaan eten. De volgende dag had ik samen met twee jongens die bij mij in de bus zaten een boottocht geboekt. We gingen naar 4 eilanden, snorkelen en we zijn een grot ingezwommen, echt prachtig zo mooi! Op internet had ik een Muay Thai (thaiboks) school gevonden op Koh Lanta en daar ben ik de volgende dag heen gegaan. Na een paar uur wachten hadden ze een kamer vrij en kon ik meteen mijn eerste les volgen. Een week lang elke dag twee Muay Thai trainingen per dag. De trainingen waren erg leuk maar in het sportresort was weinig te beleven. De eerste dagen ben ik savonds teruggegaan naar mijn vorige hostel om met mensen die ik daar nog kende te eten en de avond door te brengen. Na een paar dagen kwam er nog een Nederlandse Jongen aan op het Sportresort dat was gezellig! Samen naar t strand geweest, savonds gegeten en een paar keer naar de avondmarkt geweest. Na 6 dagen Muay Thai was ik helemaal gebroken maar genoeg tijd om uit te rusten in de 22 urige busrit naar Kuala Lumpur (Maleisie). Om 5 uur sochtends kwam ik aan in Kuala Lumpur en de volgende ochtend had ik een vlucht van KL naar Jakarta. Toch maar opzoek naar een hostel en uiteindelijk een superleuk hostel gevonden. Ik heb een aantal uurtjes geslapen en daarna om 12 uur alweer uitgescheckt. Samen met 2 jongens en 2 meiden uit het hostel heb ik die dag nog een grot bezocht en door Chinatown gewandeld. Savonds wat drankjes gedaan en toen met de bus naar het vliegveld. Op het vliegveld een plekje gezocht om te slapen want mijn vlucht was pas in de ochtend. Van slapen is niet veel gekomen maar er was genoeg te zien op het vliegveld. Om 10 uur sochtends kwam ik aan in Jakarta en ben ik door de Transfer van het Hotel opgehaald. Een nachtje gechilled in een veelste luxe hotel om de volgende ochtend Mama op te halen op het vliegveld!

1. Willie:
    27 februari 2015
    Wat heerlijk om je zo te zien genieten! Geniet ook van een heerlijke tijd met je moeder samen. Veel plezier!!
  2. Minke:
    27 februari 2015
    Leuk om je belevenissen weer te lezen. Erg benieuwd naar je belevenissen met je moeder. Heel bijzonder zo samen. Geniet ervan.
  3. Anneke van Loon:
    27 februari 2015
    Super Marith! Wat heb jij een leuke tijd! En geniet samen met je moeder en de groeten aan je moeder!
  4. Corrina Heek:
    27 februari 2015
    Wat een leuk verslag weer. En vele plezier in Indonesië met Corrina.