Adelaide, Sydney & Roadtrip Sydney - ByronBay

15 mei 2015 - Noosa (heads), Australië

Op het moment van schrijven zit ik in Brisbane te schuilen voor te regen. Jaa ook in Australie regent het soms hele dagen. Waar was ik gebleven? Adelaide! Na de Roadtrip van Melbourne naar Adelaide via Greatocean road en een trip naar de Grampians zijn Maarten en ik ingecheckt in een hostel in Adelaide. We zijn een dag het centrum van Adelaide in geweest, over de markt gelopen boodschappen gedaan etc. De dag erna hebben we smiddags een boottocht gedaan waarbij we wel 2 dolfijnen hebben gezien. Het was pasen dus er was een grote rommelmarkt in een gebouw vlak bij ons hostel, leuk om rond te struinen maar hellaas geen plek in de backpack om nog wat te kunnen kopen. De derde dag regende het de hele dag dus hebben we een dagje gechilled in t hostel, filmpje gekeken en pizza gegeten. Ik had inmiddels besloten dat ik weer zelf verder wou reizen en heb een vlucht naar Sydney geboekt. De laatste dag in Adelaide zijn we nog naar een Wildlife park geweest dicht bij Adelaide dat was echt supergaaf!! Zoveel mooie dieren die wij in Nederland niet zien. Echt geweldig, k heb walibis geaait en een koala geknuffeld! Zoo cute! In Sydney ben ik samen met een jongen uit Duitsland 2 dagen de stad in geweest. We hebben alle hoogtepunten zoals het Operahuis, ArtsGallery en de Brigde gezien. Samen met Paulette uit Belgie die ik mijn hostel ontmoet heb, heb ik een berichtje op facebook geplaats om iemand te vinden om een Roadtrip te doen richting Brisbane. We kregen reactie van Lukas (ook uit belgie) en hebben de dag erna in ons hostel afgesproken om alles voor de trip te bespreken. Lekker een biertje gedronken en kennisgemaakt. De ochtend erna zijn we vroeg vertrokken omdat de auto maar tot 8:30 gratis geparkeerd stond. Jeej toen was de roadtrip echt begonnen! Eerst even boodschappen doen en s’middags bij een mooi strand gestopt waar we hebben gelunched en lukas is gaan surfen terwijl Paulette en ik lekker op t strand zijn gaan liggen. S’avonds zijn we naar een free campside gereden vlak bij NewCastle. Het was heel mooi aan een meer met veel picknicktafels bbq’s etc. Samen met Paulette een lekkere currie gemaakt en savonds lekker wijntje gedronken en gevissed in het meer. Het was sochtends al lekker weer en we hebben gezwommen in het meer bij de campside. Toen lukas al ver weg gezwommen was, kwam er een man aan om te waarschuwen voor haaien haha. Hij waarschuwde ons om niet te ver het meer op te zwemmen. Gelukkig bleek dat gevaar wel mee te vallen en is lukas niet opgegeten door de haaien. De rest van de dag zijn we New Castle in geweest. Vanaf een uitzichtpunt hadden we mooi uitzicht over Newcastle en een Kathedraal. De kathedraal bleek niet zo bijzonder uiteindelijk. We hebben een stuk gewandeld langs de kust en nog een soort ford bezocht. Waarbij we werden overgehaald om te wachten tot er een kanon werd afgeschoten ahha tussen de kleine kids. Smiddags weer gerelaxed op het strand en voor de avond besloten om terug te rijden naar dezelfde campsite als de nacht ervoor. De campsite had een BBQ/kookplaat die je mag gebruiken, dus ik heb sochtendsvroeg lekker pannekoeken staan bakken als ontbijt.. Mmm. Smiddags zijn we weer naar de kust bij newcastle gegaan en hebben we gezwommen in zwembaden waar het zee water in komt door de golven. Savonds zijn we doorgereden naar een campsite ongeveer een uur ten noorden van Newcastle. Op de campside (Truckstop) aangekomen bleken we 2 stokken van Lukas tent vergeten te zijn. Snel pastatje gekookt, gegeten en daarna WEER terug gereden naar de vorige campsite met de hoop de stokken te vinden. Maar nee hellaas geen stokken.. Lukas is op de stoelen voorin de van gaan slapen. Volgende morgen zaten we nog te chillen op de campside en wat ligt daar? Ja hoor de stokken. Blijkbaar heeft iemand de stokken voor ons teruggelegd.Jeej niet voor niks teruggereden. Overdag lekker naar t strand geweest en savonds doorgereden naar een campside gereden in de Middle of Nowhere maar naast de duinen echt super mooi! vanaf de campsite via de duinen konden we in 10 minuten naar t strand toe lopen! s'avonds hebben we met 3 jongens uit Slowakijken gegeten en Goon gedronken en snachts op de duinen naar de sterren gegeken. Sochtends lekker een frisse duik in de zee genomen tegen ons (goon) katertje.. en verder gereden richting Port Macquarie. Tegen het donker aangekomen op de campside en bij t kampvuur een currie gekookt en gezellig met een wijntje bij t vuur gezeten. Toen we sochtends wakker werden was alles nat en vies omdat het snachts geregend had. Ook wij voelde ons niet zo fris meer dus besloten we om naar een betaalde camping te rijden in Port Macquarie voor een lekkere warme douche! Op de camping was een klein keukentje waar we gebruik van konden maken, dus wij lekker kippepoten, aardappeltjes en salade gemaakt! Terwijl we lekker van ons eten zitten te genieten komen er twee andere Nederlanders de keuken en binnen lopen.. en die kwamen mij wel heel bekend voor.. Ja hoor 2 spakenburgers op de camping! Savonds gezellig met zn allen zitten kletsen met een wijntje! en de volgende dag zijn we met zijn 5e naar een Koala hospital geweest en smiddags naar t strand. Wij zijn savonds weer naar een free campside gereden en lekker pastatje a la marith gegeten, omdat het er afkoelde die nacht zijn we daarna met zijn 3e in de bus filmpje gaan kijken:) De dagen erna veel op het strand gelegen, wanneer lukas ging surfen en savonds gechilled op de campsides. De laatste dag zijn we gestopt in Na 11 dagen kwam er dan een eind aan onze roadtrip en zijn we naar een hostel(The arts Factory) gereden in Byron Bay. Een groot hostel met dorms, zwembad, tippies, kleine bungalows en een tentkamp a ka hippie kamp. De eerste dag in Byron Bay hebben we een Coastal walk gedaan,, echt super mooi en weer dolfijnen gezien:) De dag erna sochtends een yogales gevolgd in het hostel en daarna ben ik t centrum in gegaan om een aantal tours te boeken. Dit had me de dag ervoor al een aantal uur aan onderhandelen gekost maar nu toch besloten om te boeken. Een trip naar Fraser Island, Whit Sundays en een skydivee! Savonds was er een talenten show in t hostel echt super! zo getalenteerd zijn sommige reizigers! De volgende ochtend ben ik met de bus vertrokken richting Brisbane. In Brisbane heeft het helaas 2 dagen aan 1 stuk geregend en heb ik lekker gechilled in mijn hostel! Volgende bestemming is Noossa!

1. Henk:
    15 mei 2015
    Hoi Marith wat een leuk verslag weer, je leven zal nooit meer zijn zoals het was voor je vertrek, trots! Pa.
  2. Anneke van Loon:
    15 mei 2015
    Hoi Marith!
    Als je terugkomt kun je zo als schrijfster aan de slag!
    Ik heb weer genoten van je verhaal!
    Groetjes!
  3. Alida:
    18 mei 2015
    Nog een paar hele fijne weken toegewenst Marith!
    Wat heb je veel beleefd!!